Week zes en zeven alweer! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Milou - WaarBenJij.nu Week zes en zeven alweer! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Milou - WaarBenJij.nu

Week zes en zeven alweer!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 Oktober 2013 | Indonesië, Denpasar

Lieve mensen,

Ik heb weer eens een gaatje gevonden om jullie te vertellen wat er in week zes en zeven is gebeurd :) Voor 60 minuten en Rp.72.000 (€4.65) hebben wij een heerlijke Balineese massage gehad in een Spa hier in de straat. Ons even lekker laten verwennen na een paar drukke studie dagen. Voor de massage kregen we een soort suikerdrankje en daarna mochten we naar boven waar er verschillende ruimtes waren, gescheiden door doeken. Het was hier behoorlijk donker en rook erg lekker naar kruidens. Nadat we een hokje aangewezen kregen mochten we ons uitkleden en alvast gaan liggen. Je moet hier een speciaal broekje aan doen met elastiek, lijkt net een pamper haha. Tijdens de massage ben ik gekraakt en zijn alle spieren weer goed losgemaakt, we kunnen er weer even tegenaan! Aan het einde van de massage en een douche stond er in mijn hokje een lekker kopje thee. De eerste slokken en 'pittig' maar later werd het lekker. Het was een sterke gember thee kwamen we achter.

12 oktober hebben we de vulkaan Batur beklommen. Om twee uur s'nachts werden we opgehaald bij het hotel. Na een rit van 1 uur kwamen we aan bij de vulkaan. Je zult het niet geloven maar het was echt koud hier, Hollandse temperaturen hoor haha. We werden aan onze gids voorgesteld en zijn met zaklampen aan de klim begonnen. Eerst ging het nog wel makkelijk en was het niet heel erg steil. Na ongeveer 45 minuten waren we echt aan het klimmen en klauteren. Wat was dat pittig! Bezweet en kapot kwamen we 1.30 uur later aan bij het eerste hutje. Even bijkomen, drinken, eten en droge kleding aandoen. De gids leidde ons daarna nog een hutje verder die iets hoger lag. Daar hebben we gezeten totdat de zonsopgang voorbij was. Een mooi gezicht, de zon achter de bergen van het eiland Lombok. De terugweg was ook weer pittig, je moest goed uitkijken dat je niet weggleed door het gruis van de stenen.

Bij elke leuke ervaring hoort natuurlijk ook weer een teleurstellend verhaaltje helaas. We dachten dat we de vulkaantour bij een organisatiebureau hadden besteld. Nu denken we dat het hotel naar een bekende heeft gebeld en dat was onze gids. De chauffeur was een chauffeur van het hotel zelf die ons ook wel eens naar school brengt. Wat werd ons beloofd op de site: lekker ontbijtje, gratis drinken, Engels sprekende gids en vervoer heen en terug. Wat hebben we gekregen: vervoer heen en terug. We waren behoorlijk pissig weer dat we erg veel geld hebben betaald voor alleen maar lopen zonder eten en informatie. We zijn echt helemaal klaar met het oplichten van hier!!

Nu weer wat leuks.. 13 oktober zijn we weer met het shuttle busje naar Kuta geweest. Heerlijk gegeten bij het strand en een mooie zonsondergang gezien. Het verveeld nooit die zonsondergang :) Verder hebben we die maandag en dinsdag schooldagen gehad en niet heel veel bijzonders meegemaakt.

15 oktober onze derde aardbeving gehad. Het hotel was weer flink aan het schudden voor ongeveer een halve minuut.

Het klimaat in Bali wordt steeds warmer. De eerste weken hier waren aangenaam warm, niet heel erg benauwd en overdag prima uit te houden. Nu de laatste twee weken is het flink warmer geworden! Soms loopt het op tot 35 graden, je kunt hier dan ook niet veel ondernemen. Het heeft te maken met het regenseizoen die eraan komt, hierdoor is het nu erg warm/benauwd. Lekker afkoeling zoeken bij het zwembad is dan niet verkeerd!

17 oktober zijn de ouders van Milou aangekomen in Bali. De komende twee weken gaan we af en toe met het busje mee die ons brengt naar de mooiste plekjes van Bali. Erg leuk en handig is dat we een Nederlands sprekende gids hebben. Op die verhalen zullen jullie nog even moeten wachten ;)

Tot de volgende keer!

Xx

• 22 Oktober 2013 - 10:40

Wies:

Lieve Marleen en Milou.
    Wat weer geweldige foto's van zon's op en ondergang. Tjonge jonge jonge. Je kunt er wel een poster van maken. Trouwens die beklimming van de vulkaan was zeker geen makkie, als ik dat zo zie op de foto is het nog best link ook. Petje af! Weet je Marleen dat het hier vandaag 22 graden wordt? Niet te geloven he. Ga lekker nog even buiten lezen en fietsen in een t-shirt. Wauw!!!! Misschien moet ik me nog wel insmeren. Afgelopen weekend was het heel gezellig. Lekker met jou geskypt (weet niet of ik dit goed schrijf). Toen we uitgepraat waren keek ik op de klok en zag dat we anderhalf uur on-line waren geweest. Time goes fast when you having fun. Hoe de verjaardag van oma is gegaan heb je vast al van Ronald gehoord. Na de verjaardag hebben we met z'n allen hier nog even weer wat gegeten en gedronken en toen ging elk weer naor zien eig'n huus. Nou ik stop maar weer, nog snel even wat huishoudelijke dingen doen en dan hup in de zon. Hi Hi. Doei meisie. Dikke kus Wies.

• 23 Oktober 2013 - 15:50

Je Mam:

Hallo Lieverd,
    Ook dit verslag is weer leuk om te lezen.
    Leuk dat Wies jou grote fan is! Ze schrijft ook leuk vindt ik.
    Jij ligt nu al bijna weer in bed en ik ga straks pap halen om naar Evelien te gaan want ze is 40 jaar geworden vandaag.
    Ik ga morgenavond naar oma en neem de laptop mee, dan kan ik jou verhaal en foto's laten zien.
    Opa gaat dan naar koor.
    We kunnen dit weekend wel weer skypen als je tijd heb? doe de groeten aan Milou en aan haar ouders.
    Fijn dat je met hun om Bali verder te verkennen.
    Veel plezier en succes met je studie. Je bent er bijna, nog een paar week en dan ga je Bangkok Thailand.
    hvj. mam

Tags: Batur, Spa, Kuta