Week vier en vijf! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Milou - WaarBenJij.nu Week vier en vijf! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Milou - WaarBenJij.nu

Week vier en vijf!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 Oktober 2013 | Indonesië, Denpasar

Hallo!

Sorry voor het lange wachten. We zijn de afgelopen weken best druk geweest, even zitten om een verslag te maken was er niet. Dus nu doe ik twee weken bij elkaar :) Ook geen probleem dacht ik.

In week 4 hebben we met school nog een field trip gedaan. We zijn wezen raften!! S'morgens erg vroeg werden we opgehaald bij het hotel. Na een reis van één uur kwamen we aan op plek van bestemming. Het was een hobbelig ritje, als je verder het land in gaat merk je wel dat het daar echt armer is. De wegen zijn een stuk minder onderhouden maar de natuur is wel weer een stuk mooier.

Na het omkleden, reddingsvest/helm, moesten we een afdaling doen van 509 treden. Ja dat zijn er heel veel... beneden hadden we trillende benen haha. De trappen zijn niet zoals in Nederland natuurlijk. Behoorlijke hoogteverschillen. Op de weg naar beneden hebben we een aapje gezien en heb je het gevoel dat je in een oerwoud bent. Het was heel erg mooi! Tijdens de route hebben we hele mooie watervallen gezien, zijn daar ook mee op de foto geweest :). Het water was redelijk ruig, sommige stukken zaten mooie stromingen in andere waren wat rustiger. Tijdens het varen had je echt het idee dat je in een tropisch gebied zat in de middel of nowhere! Een hele belevenis. Totaal zijn we ongeveer 2 uur wezen raften. Bij het einde stond een warm buffet op ons te wachten. Hier hebben we lekker gegeten voordat we de tocht naar boven maakten. Weer veel trappen. Al met al een geweldige dag!

Zondag ben ik met Milou naar Kuta geweest met de bedoeling te gaan shoppen. Dat is gelukt! Ik ben met korte broek, lange broek en een jumpsuit thuis gekomen voor ongeveer €10,-. Een koopje dus! :)

In week 5 zijn we de maandag begonnen met een studiedag. Dinsdag hebben we weer gastcollege's gehad. Ik kreeg die dag de rekening van het hotel over de hele maand september, ongeveer Rp. 480.000. Omgerekend iets van €34,-, is me reuze meegevallen dus we gaan op deze toer verder haha.

Door medestudenten is er woensdag een poolparty in het hotel georganiseerd. Dit was er gezellig! We zijn gelukkig droog gebleven haha. Donderdag hebben wij weer een field trip gehad. We werden om 15.00 uur bij het hotel opgehaald met bussen. Na een reis van 1.5 uur kwamen we aan bij de Uluwatu Tempel. Voordat we naar binnen mochten hebben we een sarong aan moeten doen. Een mooie paarse :) Vooraf werden we gewaarschuwd dat er brutale apen zijn die echt alles van je af kunnen pakken. Dat heeft Milou geweten want er hing al vrij snel een aapje aan haar flesje water. Sieraden hadden we niet omgedaan dus bij ons viel verder niet veel te halen. Het uitzicht was weer geweldig! Om 18.00 uur begon een traditionele Kecak dans. We kregen vooraf een verhaal in het Nederlands maar we konden van de dans niet heel veel begrijpen haha. Ik heb filmpjes gemaakt die ik jullie in Nederland kan laten zien ;). Misschien begrijpen jullie het haha.

Vooraf hebben wij met twee andere meiden gepland om naar Padang Padang Beach en Dreamland te gaan. Het hotel hadden we een paar dagen van te voren geboekt. Na het bezoek aan de Uluwatu Tempel gingen we met de taxi naar onze accommodatie. Dat was me toch een rit, chauffeur zei dat hij wist waar het was maar wist het toch niet (hier begint de oplichterij vaak), na Rp. 40.000 toch maar eens bellen. Wij zeiden dat hij de meter op stop moest zetten en dat deed hij na aandringen. Vervolgens gaat hij al bellend verder rijden zodat de meter weer aanspringt en dan stopt hij weer. Toen begonnen wij pissig te worden, daarna werd hij weer boos en begon als een gek te rijden. Met 80 door een bocht heen en bijna iemand aanrijden. Echt een vervelende (aardig gezegd) chauffeur was dat. De betaling ging ook niet helemaal soepel maar we waren blij dat we bij de accommodatie aankwamen!

Ons huisje was prima! Twee mooie grote bedden en de douche was redelijk schoon. De volgende ochtend zijn we lopend naar Padang Padang Beach gegaan. Dat was weer wat klimmen en klauteren maar je krijgt er wat voor terug hoor. De witte stranden met blauw water hebben we gevonden :)

S'middags wilden we naar Blue Point lopen, op een bord stond 1 km. Dat konden we wel lopen dachten we. Wat bleek, de pijl stond de verkeerde kant op. We hebben een rondje gelopen, heuvel op heuvel naar beneden, bezweet kwamen we aan bij onze accommodatie. Daar toch maar een taxi besteld :) Blue Point is een resort en spa met een zwembad en een geweldig mooi uitzicht over de zee. Voor Rp. 242.000 mochten we hier een dag blijven en kregen we een badhanddoek, lunch en drankje. Het eten was erg lekker en we hebben hier de hele dag heerlijk genoten. Als jullie de foto's zien begrijp je waarom :).

De tweede dag zijn we met de taxi naar Dreamland Beach gegaan. We hadden gehoord dat dit een strand is in Bali die je gezien moet hebben. Ze hebben gelijk!!! Dit is verreweg het mooiste strand dat ik in Bali heb gezien. Witte stranden, mooie rotsen, helderblauw water, blauwe lucht, het perfecte plaatje :) Hier hebben we de hele middag gelegen en zijn daarna met de taxi weer naar ons eigen hotel gebracht.

De komende week is weer een studieweek omdat we een deadline hebben vrijdag voor het project plan. Dus dat wordt aanpoten :)

Liefs Xx

• 06 Oktober 2013 - 19:14

Wies:

Hoi Marleen en Milou.
    De foto's weer met veel enthousiasme bekeken en genoten!!!! Wat zijn jullie met een leuke meiden groep en iedereen had zin in het raften, dat kon je zo zien. Lekker stoer met zo'n reddingsvest aan en een helm op je koppie. Ik kan me voorstellen dat dit een geweldige ervaring was : het varen en de mooie natuur. Over mooie natuur gesproken.... wat een super mooi resort was het daar bij Dream land beach. Het doet zijn naam echt eer aan. Tjonge jonge echt een paradijs. Vooral die foto's van jullie in het water en dan die zee er achter!!!!! En die mooie rotsen, ze leken mij wel wat poreus. Prachtige allemaal. Maar goed dat jullie zijn gewaarschuwd voor de verrekte apies. Het zal je maar gebeuren dat ze een armband of een ring van je afpakken. Volgens mij gaat het met je buik ook beter want je hebt weer lekker gegeten. Fijn zo! Ik wordt toch zo jaloers als ik jullie daar zo heerlijk in bikini zie. Nu hebben we hier ook niet te klagen, maar toch. Gelukkig hebben wij de vakantie nog te goed. Komende de week maar weer lekker aan de studie en een hel dikke knuffel van Wies

• 06 Oktober 2013 - 19:52

Wies:

Hoi Marleen.
    Hum hum. Ik bedoel dus een hele!!!!! dikke knuffel. Wies

• 06 Oktober 2013 - 22:29

Geke Schuur:

Super mooie fotos Marleen,jullie genieten daar wel.groetjes.