Week 8, 9 en 10!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Milou - WaarBenJij.nu Week 8, 9 en 10!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marleen Milou - WaarBenJij.nu

Week 8, 9 en 10!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 November 2013 | Indonesië, Denpasar

Hallo lieve mensen,

Sorry!! Ik ben een paar weken stil geweest, de weken zijn omgevlogen moet ik zeggen. Nu maar weer een verslag van de weken die jullie nog tegoed hebben. Laten we beginnen met week 8.

De ouders en oom en tante van Milou waren hier op bezoek. We hebben samen met een gids en chauffeur mooie plekken op Bali bezocht. We zijn gestart met een bezoek aan Tanah Lot tempel, het mooie van deze tempel is dat hij als een soort eiland in de zee ligt. Vervolgens zijn we naar een vlindertuin geweest. Wat een mooie grote vlinders zijn daar zeg!! Ik heb ze nog nooit zo groot gezien. Helaas gaan ze na 10 al dagen dood :( Aan het einde van de dag, na eerst even te zijn gestopt bij een rijstveld, hebben we gekeken bij een cacao plantage. Eerst hebben we gekeken hoe de koffie werd gemaakt en daarna was er een proeverij.

De volgende dag zijn we naar een soort van weverij geweest waar je het proces van kleding/doeken maken kon zien. Daarna zijn we naar een zilversmid gegaan. Leuk om te zien hoe sieraden worden gemaakt. Priegelwerkje is dat zeg! De mensen hier hebben heel veel geduld haha. Vervolgens zijn we naar de vulkaan Batur gereden, de vulkaan die we hebben beklommen een paar weken geleden. Hier hebben we tijdens een Indonesisch buffet van het uitzicht genoten. Na de lunch zijn we naar een tempel gegaan met 'heilig water'. Als toerist kun je ook aan rituelen deelnemen en dit heb ik samen met Milou gedaan. Een bijzondere ervaring moet ik zeggen. Onze gids vertelde dat we konden bidden voor een goede gezondheid.

Op dag 3 van het busje zijn we eerst naar Sanur gegaan, naar het hotel van de ouders van Milou en hebben eerst daar koffie gedronken. Daarna zijn we vertrokken naar Ubud om een markt te bezoeken en hebben daar lekker gelunched. We zijn daarna vertrokken naar het huis van onze gids Gustu. Weer een bijzondere ervaring, je maakt het niet vaak mee dat je achter de deur mag kijken bij een familie. We kwamen ook nog op het moment dat de familie een ceremonie had. Wij mochten daar rondkijken en foto's maken.

Op vrijdag zijn we weer bij een tempel geweest aan het meer 'Lake Batur'. Die tempels lijken ook allemaal op elkaar haha. We hebben er inmiddels genoeg bezocht :) Onze eindbestemming was bij de Git Git watervallen in het noorden van Bali. Na behoorlijke lange slingerwegen kwamen we aan. Het was die dag een beetje regenachtig en koud in de bergen. De temperatuur is hier een stuk lager, wat ook wel weer even prettig was! De waterval was een mooi plaatje net als de natuur. Tijdens de terug reis zijn we gestopt bij Monkey forest.

We zijn aangekomen bij week 9. Op maandag bezig geweest voor het script. Dinsdag met het script verder en de voorbereiding van de client meeting. Woensdag de client meeting zelf, ging goed gelukkig, een 7 gehaald! Donderdag de laatste hand aan het script gedaan en toen eindelijk om 15.00 bij het zwembad kunnen liggen. Wat was dat fijn zeg. Was namelijk al een aantal weken niet gebeurt. Je zult het misschien niet geloven maar het is toch best druk geweest hier haha.
De nacht van vrijdag op zaterdag is het regenseizoen goed ingewijd. Ik heb nog nooit zo'n regenbui meegemaakt. Het hoosde, de weg leek wel een rivier haha. De volgende dag was er niets meer van te zien. Zondag zijn we weer met de shuttle naar Kuta gegaan om de laatste souvenirs te scoren.

We zitten nu in de laatste week van ons verblijf in Bali!! Ik moet zeggen het is wel snel gegaan en het is gek dat we zaterdag vliegen naar Thailand. Week 10 is op maandag gestart met een SAT (short answer test). De SAT viel gelukkig mee, ik verwacht dat dit een voldoende is. Maar ik heb mijn cijfer nog niet terug dus het is nog even spannend. Dinsdag hebben we ons voorbereid voor de Defence die we woensdag hebben gehad. Wat was dat spannend zeg! De Defence bestond uit 15 min presentatie en vervolgens 15 min Q&A (Questions&Answers). Hier zag ik best wel tegenop. Je weet niet wat voor vragen je kunt verwachten en of je ze op dat moment goed kunt beantwoorden. Gelukkig, alle zorgen voor niets geweest haha. De presentatie is goed verlopen en de Q&A ook. Ik heb een 6.9 gekregen, in vergelijking met onze klas is dat goed gegaan. De cijfers waren namelijk erg laag. Voor het script hebben we vandaag een 6 terug gekregen.
Vanmiddag zijn we naar Buddha to Buddha geweest en ik heb een mooie ring uitgezocht:) Mocht mijzelf even trakteren haha.

Het volgende verslag zal vanuit Thailand zijn. Zaterdag om 11.55 (lokale tijd) vliegen we naar Bangkok toe. Ik ben erg benieuwd hoe het avontuur verder gaat! Jullie horen van me :)

Liefs Xx



  • 06 November 2013 - 14:58

    Mam :

    Dag lieve Marleen,

    Wederom een gezellig verslag van jou.
    Allereerst gefeliciteerd met jou mooie cijfers. Je heb er hard voor gewerkt en ontzettend je best gedaan.
    Ik ben trots op jou!!! topper.
    Ik wil je de groeten doen van Karlijn. Pap en ik kwamen haar tegen bij Het Goed kringloopwinkel.
    Ik heb lang met haar en haar moeder gesproken. Ook o.a.. over Loretta. Indrukwekkend verhaal. Loretta is een groot voorbeeld voor velen.
    Karlijn woont ook in Groningen en heeft een leuke vriend , ze zoek een huis. Ik vertelde over Jou en Ronald en hoe leuk jullie het samen hebben en wonen.
    Ze gaat informeren.
    Pap en ik gaan straks bij Ronald eten. Het wordt macaroni denk , wel zo makkelijk.
    Lieve groet van Opa en Oma , tante Bartha.

  • 06 November 2013 - 15:00

    Geke:

    Hoi Marleen, prachtige foto's en een mooi geschreven verhaal.Zo blijven we goed bij wat je allemaal meemaakt.Goed om te horen dat je zulke mooie cijfers haalt, die ring voor jezelf heb je dik verdiend.En u alweer naar Tailand, goede reis en ook daar een goede tijd.

    Goetjes van Geke.En tot het volgende verslag.

  • 06 November 2013 - 19:16

    Wies:

    Lieve Marleen en Milou.
    Wat fijn om weer een geweldig verhaal te lezen. Dat was vast een gezellige tijd met de ouders van Milou. Allemaal leuke dingen bezichtigen. Wat een grote vlinders zeg!! Zo groot zie je ze ook niet in de dierentuin in Emmen volgens mij. Nu is het ook al een hele tijd geleden dat ik daar geweest ben hoor. Wat kunnen die mensen een mooi sieraad maken en dan ook nog op zo'n primitieve wijze, als ik de foto's geloven mag. Marleen, Roel en ik zijn hartstikke trots op jouw. Meid je hebt geweldige cijfers gehaald. Petje af!!!!!Nu ga je nog een geweldige tijd in Thailand tegemoet en het duurt niet zo lang meer, dan komt Ronald na je toe en dan .......vakantie!!!! Over Ronald gesproken, wij gaan zondagmiddag even naar hem toe en gaan dan lekker uiteten in de stad. We gaan n.l. dinsdag 12 november naar Tenerife, 2 weken lang yes!!! Lekker genieten van de zon want het is hier zo druilerig. Niks aan. Lieve meiden een hele voorspoedige reis gewenst naar Thailand. Ben benieuwd hoe het jullie daar vergaat. Doei Wies

  • 06 November 2013 - 21:27

    Ria:

    Lieve meiden,
    Wij zijn zoals jullie weten weer op ons stekje!!! Met de hollandse pot, waar we met smart naar uit keken.
    Gelukkig genieten jullie wel van het balinees eten, en soms pizza. ( Wij zijn een beetje ouderwets.)
    Prachtige foto's !! Wij dachten dat we al heel wat van Bali gezien hadden, maar als we jullie foto's zien, met die mooie stranden, hadden we toch nog wat langer moeten blijven. Wij vind het knap van jullie, dat ondanks de hitte en vakantie gevoel, ook nog kunnen op brengen om de school taken goed af te ronden.
    De eerste deel van jullie verre reis is bijna volbracht, op naar de tweede deel.
    Goede reis aanstaande zaterdag. En we zijn heel nieuwsgierig hoe jullie Bangkok vinden. We horen het wel. Groet van Harrie en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 3352

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Bali - Bangkok

Landen bezocht: