Week 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marleen Milou - WaarBenJij.nu Week 11, 12 en 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marleen Milou - WaarBenJij.nu

Week 11, 12 en 13

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 December 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve lezers,

Het eerste verslag uit Thailand! De weken zijn weer voorbij gevlogen. Ik zal per week weer een verhaal vertellen :) 9 november hebben we een goede vlucht van 4.20uur gehad en landen we op Don Mueang Airport. Na een rit van een half uurtje kwamen we bij Sita Villa aan. We verblijven in een soort hostel, de kamers zijn simpel maar prima. Het was in het begin wel even wennen om van de luxe van hotelkamers naar een simpelere kamer te gaan. Maar dat is nu geen probleem meer. Elke ochtend tussen 07.30 - 10.00 staat er ontbijt klaar wat prima is.

Week 11:
Zondag eerst geshopt in een grote shopping mall Futurepark, op 20 minuten rijden. We hebben niet veel in de kamer dus we moesten een kleine 'uitzet' inslaan (handdoeken, schoonmaakmiddelen, dekbed, hoeslaken, prullenbak, kledinghangers etc). Wat zijn de shopping malls hier groot en mooi, een groot verschil met Bali en met Nederland.
Op maandag hebben we de introductiedag gehad met verschillende presentaties over de minor en de Thaise cultuur. Er zijn ongeveer 40 studenten overgebleven na Bali. Wij zitten nu in het gebied Rangsit, hier is een grote campus met heel veel hoge gebouwen, een parkje, supermarkt, post kantoor en medisch centrum wat voor ons tussen 13.00 en 15.00 gratis is (ook de medicijnen). Ons verblijf zit op ongeveer 15 minuten lopen van de campus, het is op het Rangsit terrein. Het eten is hier goed, wel pittiger dan in Bali. We hebben nu een aantal gerechten die lekker zijn en daar wisselen we mee af :) Langs de straat zijn ook allemaal eetstalletjes. Heb het gevoel dat het hier wel wat hygienischer is dan in Bali, maar dat kan ook schijn zijn haha zeker weet je het nooit. De temperatuur is hier hoger, soms het gevoel dat we over de 40 graden zitten en sávonds koelt het snel af. We zijn een aantal dagen die week naar school geweest en leuke colleges gehad.

Week 12:
Deze week zijn we veel met school bezig geweest. We hebben hier een project gekregen waar we de komende weken mee bezig gaan. Die van ons is 'World Ceramics Exhibition & Conference 2016'. We hebben een externe client Mr. Arun Theng. Hij is de General Manager van een Exhibition Hall in Siam Paragon Shopping Mall. Het is leuk om met externe clients aan het werk te zijn. Hierdoor wordt het realistischer. Van dit project hebben we het eerste rapport ingeleverd en met een voldoende afgerond. We krijgen hier nog geen cijfers omdat dit de voortgang kan beinvloeden. Het project is meer werk dan in Bali dus we zijn doordeweeks veel aan het werk en proberen dan in het weekend leuke dingen te doen. Vrijdag hebben we een fieldtrip naar Siam Paragon Shopping Mall gehad. Dit is één van de grootste en mooiste shopping malls. Ze presenteren hier de duurste auto's in het gebouw. Op de 5e etage is een Exhibition Center, hier hebben we een presentatie over gekregen van onze externe client Mr. Arun Theng. We hebben in de hal mogen kijken waar op dat moment een Exhibition aan de gang was. Daarna hadden we vrije tijd en hebben we een H&M gevonden! Hier natuurlijk even naar binnen gewandeld en met tasjes eruit gekomen haha. S'middags hebben we een venue visit gedaan. De locatie die wij in gedachten hebben voor ons Ceramics event hebben we bezocht en foto's gemaakt. Zaterdag zijn we naar de '7th Cheerleading World Championships 2013 Thailand' gegaan. Dit was heel leuk om meegemaakt te hebben. Verbazingwekkend hoe de dames in de lucht worden gegooid. Daarna lekker gegeten en gedronken in een Irish Pub.

Week 13:
We zijn op zondag weer wezen shoppen in Futurepark en hebben sushi gegeten, de lekkerste die ik ooit heb gehad!! :) Verder van maandag tot en met donderdag client meeting en feedback session gehad. Natuurlijk ook weer aan het plan gewerkt. Vrijdag was het weer tijd voor een fieldtrip. Om 6.50 vertrokken we van Rangsit University naar Amari Watergate, één van de beste hotels in Bangkok. We hebben een hele leuke presentatie gehad en zijn ontzettend verwend met eten. Er was s'middags een heerlijke lunch, stokbrood, gerookte zalm, edam kaas(!!!), salade, vis en lekkere toetjes. We hebben onze buiken rond gegeten. Zaterdag zijn we naar Asiatique geweest, een grote gezellige bazaar. Hebben heerlijk gegeten bij een Italiaan en daarna wezen shoppen. In de pauze op een terras gezeten met een live band, een gezellige sfeer.

Van de demonstraties in Bangkok hebben wij niet veel gemerkt. De Rangsit zit op ongeveer een uur van Bangkok centrum af. De wegen kunnen drukker zijn dus een langere reistijd. We houden de berichten goed in de gaten en worden door school ook geinformeerd. Toeristen zullen ze verder met rust laten maar we moeten wel opletten waar we heen gaan omdat de sfeer snel om kan slaan.

Tot het volgende verslag! :)

Liefs, Xx

• 01 December 2013 - 11:33

Geke:

Hoi Marleen,zo te lezen heb je het druk met je projecten,sterkte daarmee.Wel super dat je daarnaast tijd hebt om te genieten, en leuke dingen te doen.Zo te lezen is het eten daar heel lekker, kom je nu tonnetje rond weer thuis? Hihihi.geniet van alles groetjes Geke.

• 01 December 2013 - 13:08

Wies:

Hallo lieve Marleen en Milou.
    Geweldige foto's weer en wat een luxe. Fijn dat je alweer wat gewend bent in Thailand en dat je het lekker druk hebt op school, dan gaat de tijd ook wat sneller want over een kleine drie weken komt jouw ronaldje! Wauw. Wij zijn naar Tenerife geweest en hebben het geweldig gehad. Zon zee zwemmen, lekker eten. Heel goedkoop. Voor 12.20 euro hadden we een driegangen diner en dan kregen we ook nog van de zaak amuse en brood gratis. En lekker vooral het toetje. Je hoort het allemaal wel als je weer thuis bent. Volgende week zondag ga ik samen met Ibelien en opa en oma naar Ronald. Ik stop nu met schrijven want we gaan even naar roel's moeder. Vanmorgen hebben we gegolfd. Ging niet zo best maar ja we doen het ook voor de fun.
    Dag Marleen, Dikke knuffel Wies.

• 01 December 2013 - 14:15

Diana:

Leuk meiden!!
    Ben best wel een klein beetje jaloers.. geniet er lekker van!!

xx